Week van de Integriteit, 1 t/m 9 december 2017, Den Haag

Tijdens de Week van de Integriteit vragen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen aandacht voor het belang van integriteit. Met de Week van de Integriteit willen zij integer gedrag bevorderen, op de werkvloer en in de bestuurskamer. Een week lang organiseren de partners activiteiten om het belang van (zakelijke) integriteit binnen en tussen organisaties te vergroten.

De eerste en succesvolle editie van de Week van de Integriteit (december, 2016) krijgt in 2017 een vervolg, wederom in de eerste week van december. Bedrijven, overheidsorganisaties, opleidingsinstituten en maatschappelijke organisaties worden uitgenodigd zich als partner te verbinden aan dit initiatief. In aanloop naar de Week van de Integriteit zal een aantal netwerkbijeenkomsten worden georganiseerd voor partners. Een uitgelezen mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen, elkaar te leren kennen, en inspiratie op te doen.

Wilt u meer weten over de Week van de Integriteit of overweegt u partner te worden, bezoek dan www.weekvandeintegriteit.nl of neem contact op met ICC Nederland, initiatiefnemer en organisator van de Week van de Integriteit, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 hours ago

ICC Netherlands' introduction of its top international business mediators at ICC's International Centre for ADR in… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 17 days ago

Bent u al partner van de Week van de Integriteit? > 50 organisaties, 1 week, één thema: integriteit. Meer weten weekvandeintegriteit.nl

reply retweet favorite

Activiteiten

01-12

week van de integriteit, 1 t/m 9 december 2017, den haag

Tijdens de Week van de Integriteit vragen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen aandacht voor het belang van integriteit. Met de Week van de Integriteit willen zij integer gedrag bevorderen, op de werkvloer en in de bestuurskamer. Een week lang organiseren de partners activiteiten om het belang van (zakelijke) integriteit binnen en tussen organisaties te vergroten.

> Lees meer...
08-12

icc international conference on integrity & anti-corruption, 8 december 2017, peace palace, the hague

We live in a world where ‘the goal justifies the means’ has become an acceptable school of thought for far too many. A world where integrity isn’t talked about nearly enough. 

> Lees meer...

Nieuws

01-11

vn-conferentie over klimaatverandering: cop 23, 6-17 november, bonn

Als vervolg op het gesloten VN-Klimaatakkoord in Parijs (2015), vindt in november in Bonn de VN-conferentie over klimaatverandering plaats. ICC focust zich tijdens die conferentie vooral op de zogeheten Business and Industry (BINGO) Day, die donderdag 9 november op de agenda staat. Deze dag staat in het teken van de belangrijke rol die private sectoren als innovatoren, ontwikkelaars en leveranciers van technologische, organisatorische en financiële oplossingen vervullen die nodig zijn om de uitdagingen van klimaatverandering aan te gaan.

> Lees meer...
31-10

publicatie business guide to trade and investment, volume 1 on international trade

Onlangs is deel 1 verschenen van de publicatie "Business Guide to Trade and Investment" die zich richt op internationale handel. Het tweede deel over Investeringen volgt later. Deel 1 behandelt onder andere de zakelijke belangen inzake de internationale en regionale regels die van toepassing zijn op handel in goederen en diensten, alsook aspecten handel zoals intellectueel eigendomsrecht en geschillenbeslechting.

> Lees meer...
31-10

icc toolkit: marketing and advertising to children - nu beschikbaar

De ICC Toolkit Marketing and Advertising to Children is onlangs verschenen en in 11 talen beschikbaar. Met de toolkit erkent ICC dat kinderen en tieners twee specifieke doelgroepen zijn. Kinderen behoren volgens ICC tot de leeftijdsgroep van 12 jaar en jonger. En tieners en jong volwassenen tot de leeftijdsgroep 13-18 jaar. De toolkit is gebaseerd op een aantal basisprincipes en hanteert daarbij richtlijnen. Reclameuitingen voor producten specifiek bestemd voor volwassenen mogen bijvoorbeeld niet van toepassing zijn op kinderen. Denk hierbij aan drugs-, alcohol- of gokgerelateerde reclames.

> Lees meer...