Herkenbaarheid online advertenties van groot belang voor transparantie en consumentenvertrouwen

Met de ontwikkeling van online adverteren zijn nieuwe vormen van adverteren ontstaan, waaronder native advertising. Hierbij vormt een advertentie een onderdeel van de inhoud – bijvoorbeeld een online artikel.

Onze recent gelanceerde richtlijnen voor adverteerders bieden kaders bij het borgen van transparantie en consumentenvertrouwen bij deze vorm van adverteren. Zo dienen consumenten de advertentie eenvoudig als zodanig te moeten kunnen herkennen. Daarnaast zou de identiteit van de adverteerder eenvoudig te achterhalen moeten zijn, en dienen relevante factoren die van invloed zijn op beslissingen van consumenten eenduidig te worden gecommuniceerd.

Door middel van effectieve zelfregulering bouwen wij aan vertrouwen en wordt verzekerd dat reclame eerlijk, legaal, behoorlijk en integer is. Op dit moment vormt de consolidated ICC Code de basis voor marketing zelfregulering in meer dan 35 landen; in Nederland heeft de Code geleid tot oprichting van de Stichting Reclame Code.

Download de ICC Guidance on Native Advertising.

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 hours ago

Slotconferentie van de Week van de Integriteit, vrijdag 8 december 2017, Vredespaleis, Den Haag.   … twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 3 days ago

ICC Netherlands' introduction of its top international business mediators at ICC's International Centre for ADR in… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite

Activiteiten

01-12

week van de integriteit, 1 t/m 9 december 2017, den haag

Tijdens de Week van de Integriteit vragen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen aandacht voor het belang van integriteit. Met de Week van de Integriteit willen zij integer gedrag bevorderen, op de werkvloer en in de bestuurskamer. Een week lang organiseren de partners activiteiten om het belang van (zakelijke) integriteit binnen en tussen organisaties te vergroten.

> Lees meer...
08-12

icc international conference on integrity & anti-corruption, 8 december 2017, peace palace, the hague

We live in a world where ‘the goal justifies the means’ has become an acceptable school of thought for far too many. A world where integrity isn’t talked about nearly enough. 

> Lees meer...

Column

17-01

wie goed doet, goed ontmoet

“Integriteit is het juiste doen, ook wanneer niemand kijkt.” Dit was één van de uitspraken tijdens de Week van de Integriteit die aangeeft dat integriteit normaal zou moeten zijn. Iets wat je doet zonder dat je daarvoor beloond of erkend wordt. In een ideale wereld is dat misschien zo. Maar wat in de praktijk gebeurt, is eigenlijk het omgekeerde. 

> Lees meer...
28-06

brexit; a view from the eye of the storm

London, 28 June 2016

It will take time to properly assess the implications of the UK’s decision to leave the EU. It has been a tumultuous week of, political resignations – including the Prime Minister – the pound falling to a record low against the dollar, the UK losing its AAA rating, $3 trillion being wiped off the global markets, and governments as far away as Japan having to intervene to protect their small businesses.

> Lees meer...
04-02

herziene icc model contract on distributorship een welkom “up to date” instrument

Het thans gepubliceerde herziene ICC Model Contract on Distributorship voorziet in een groeiende behoefte vanuit de praktijk aan flexibiliteit om in te kunnen spelen op wisselende marktomstandigheden. Zo bevat het nieuwe ICC Model bijvoorbeeld een bijlage dat als format kan worden gehanteerd voor het opzetten en onderhouden van een gezamenlijke strategische benadering van de markt.

> Lees meer...