ICC Marketingcode viert tachtigste verjaardag

Sinds de jaren '30 is ICC's Marketing code in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering. In Nederland leidde de ICC code tot oprichting van de Stichting Reclame Code in 1963, die de ICC codes nog steeds al uitgangspunt hanteert. In haar tachtigjarig bestaan heeft de ICC Code of Advertising and Marketing Communication Practice zich ontwikkeld tot dé standaard voor internationale best practices en internationale zelfregulering op het gebied van adverteren en verantwoorde reclame- en marketingcommunicatie.

 

De ICC-code wordt regelmatig bijgewerkt op basis van ontwikkelingen in de markt, bijvoorbeeld door het codificeren van best practices op het gebied van verantwoorde marketing op social media. De laatste versie van de ICC Markerting Code vindt u op onze website onder standpunten.

Laatste tweets

ICC United Kingdom - 1 day ago

6 DAY DEADLINE until #G20 #Argentina. OUR MISSION: Combat #bribery and official #corruption, APPLY NOW:… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
Mathijs Bouman - 1 day ago

"Ondervindt u gevolgen van corruptie in uw dagelijks leven?" 95% van de NLers antwoordt ontkennend. Hoogste percent… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite

Activiteiten

01-12

week van de integriteit, 1 t/m 9 december 2017, den haag

Tijdens de Week van de Integriteit vragen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen aandacht voor het belang van integriteit. Met de Week van de Integriteit willen zij integer gedrag bevorderen, op de werkvloer en in de bestuurskamer. Een week lang organiseren de partners activiteiten om het belang van (zakelijke) integriteit binnen en tussen organisaties te vergroten.

> Lees meer...
08-12

icc international conference on integrity & anti-corruption, 8 december 2017, peace palace, the hague

We live in a world where ‘the goal justifies the means’ has become an acceptable school of thought for far too many. A world where integrity isn’t talked about nearly enough. 

> Lees meer...

Column

17-01

wie goed doet, goed ontmoet

“Integriteit is het juiste doen, ook wanneer niemand kijkt.” Dit was één van de uitspraken tijdens de Week van de Integriteit die aangeeft dat integriteit normaal zou moeten zijn. Iets wat je doet zonder dat je daarvoor beloond of erkend wordt. In een ideale wereld is dat misschien zo. Maar wat in de praktijk gebeurt, is eigenlijk het omgekeerde. 

> Lees meer...
28-06

brexit; a view from the eye of the storm

London, 28 June 2016

It will take time to properly assess the implications of the UK’s decision to leave the EU. It has been a tumultuous week of, political resignations – including the Prime Minister – the pound falling to a record low against the dollar, the UK losing its AAA rating, $3 trillion being wiped off the global markets, and governments as far away as Japan having to intervene to protect their small businesses.

> Lees meer...
04-02

herziene icc model contract on distributorship een welkom “up to date” instrument

Het thans gepubliceerde herziene ICC Model Contract on Distributorship voorziet in een groeiende behoefte vanuit de praktijk aan flexibiliteit om in te kunnen spelen op wisselende marktomstandigheden. Zo bevat het nieuwe ICC Model bijvoorbeeld een bijlage dat als format kan worden gehanteerd voor het opzetten en onderhouden van een gezamenlijke strategische benadering van de markt.

> Lees meer...