ICC Toolkit: Marketing and Advertising to Children - nu beschikbaar

De ICC Toolkit Marketing and Advertising to Children is onlangs verschenen en in 11 talen beschikbaar. Met de toolkit erkent ICC dat kinderen en tieners twee specifieke doelgroepen zijn. Kinderen behoren volgens ICC tot de leeftijdsgroep van 12 jaar en jonger. En tieners en jong volwassenen tot de leeftijdsgroep 13-18 jaar. De toolkit is gebaseerd op een aantal basisprincipes en hanteert daarbij richtlijnen. Reclameuitingen voor producten specifiek bestemd voor volwassenen mogen bijvoorbeeld niet van toepassing zijn op kinderen. Denk hierbij aan drugs-, alcohol- of gokgerelateerde reclames.

De internationale Marketing and Advertising Commission van ICC levert al meer dan tachtig jaar op mondiaal niveau een belangrijke bijdrage aan het debat over verantwoorde reclame en zelfregulering. De Marketing Code van ICC is in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering. Naast de Marketing Code ontwikkelt ICC standpunten op actuele thema's.

 

Laatste tweets

ICC Nederland - 7 days ago

In de aanloop naar de Week van de Integriteit organiseert @ICCNederland een partnerbijeenkomst. Gastspreker is Arno… twitter.com/i/web/status/1…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 10 days ago

Wilt u weten hoe uw organisatie kan meedoen aan de Week van de Integriteit? En wilt u kennis opdoen hoe andere bed… twitter.com/i/web/status/1…

reply retweet favorite

Activiteiten

19-09

seminar: avoiding and solving disputes in the construction and engineering sector, wednesday 19 september 2018, the hague

In 2016, approximately 20 percent of the cases before the ICC International Court of Arbitration were disputes in the construction and engineering sector. Why are there so many construction and engineering cases in ICC Arbitration and ADR? What is the nature of these conflicts?

> Lees meer...
07-12

icc international conference on integrity & anti-corruption, 7 december 2018, peace palace, the hague

ICC’s International Integrity and Anti-Corruption Conference is a yearly multi-stakeholder conference, an initiative of ICC Netherlands.

> Lees meer...

Column

17-01

wie goed doet, goed ontmoet

“Integriteit is het juiste doen, ook wanneer niemand kijkt.” Dit was één van de uitspraken tijdens de Week van de Integriteit die aangeeft dat integriteit normaal zou moeten zijn. Iets wat je doet zonder dat je daarvoor beloond of erkend wordt. In een ideale wereld is dat misschien zo. Maar wat in de praktijk gebeurt, is eigenlijk het omgekeerde. 

> Lees meer...
28-06

brexit; a view from the eye of the storm

London, 28 June 2016

It will take time to properly assess the implications of the UK’s decision to leave the EU. It has been a tumultuous week of, political resignations – including the Prime Minister – the pound falling to a record low against the dollar, the UK losing its AAA rating, $3 trillion being wiped off the global markets, and governments as far away as Japan having to intervene to protect their small businesses.

> Lees meer...
04-02

herziene icc model contract on distributorship een welkom “up to date” instrument

Het thans gepubliceerde herziene ICC Model Contract on Distributorship voorziet in een groeiende behoefte vanuit de praktijk aan flexibiliteit om in te kunnen spelen op wisselende marktomstandigheden. Zo bevat het nieuwe ICC Model bijvoorbeeld een bijlage dat als format kan worden gehanteerd voor het opzetten en onderhouden van een gezamenlijke strategische benadering van de markt.

> Lees meer...