Nu beschikbaar: ICC Ethical Marketing & Advertisement training tool

De training tool "Ethical Marketing and Advertising" (EMA) is onlangs uitgebracht door de ICC Academy, de opleidingstak van ICC. Gebaseerd op ICC's internationaal erkende Marketing & Advertising Code, heeft de digitale en interactieve training als doel vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om tot verantwoorde reclameuitingen te komen.

Door het gebruik van ethische marketingoplossingen wil de training tool betere en effectievere reclameuitingen bevorderen.

De training is opgebouwd uit acht lessen en duurt in totaal twee uur. Daarbij komen (in het Engels) de volgende onderwerpen aan bod: What is the ICC Code?, Importance of Ethical Advertising, Ethical Principles relating to Customers, Ethical Principles relating to Society, Ethical Principles relating to Competitors, Digital Marketing & Conclusion.

Elk onderdeel bevat videovoorbeelden, een gestructureerd leeraanbod, self-assessments, een virtuele coach en een waardevolle case study om tot een
volledig beeld te komen van de basisbeginselen van wereldwijde gangbare reclamecodes, die breed toepasbaar zijn.

Voor meer informatie, klik hier

De internationale Marketing and Advertising Commission van ICC

De commissie levert al meer dan tachtig jaar op mondiaal niveau een belangrijke bijdrage aan het debat over verantwoorde reclame en zelfregulering. De Marketing Code van ICC is in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering. In Nederland leidde dit tot oprichting van de Stichting Reclame Code. Naast de Marketing Code ontwikkelt ICC standpunten op actuele thema's.

 

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 days ago

Join ICC Netherlands’ Seminar on Trade Controls, 14 June, The Hague. Featuring experts from Washington DC, Brussels… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 10 days ago

Spits jij je oren bij het horen van #SDGs, #UN, #WTO, international trade en global level playing field? Sollicitee… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite

Activiteiten

14-06

seminar: trade controls; current challenges and critical issues from a us and eu perspective, thursday 14 june 2018, the hague

In recent weeks, the international business community has witnessed the withdrawal of the United States from the Iran deal, as well as a U.S. policy change towards Russia. These measures impact European businesses, causing the European Union to react and update its own policies. Moreover, Dutch authorities have increased enforcement on export controls and sanctions over the last years.

> Lees meer...
27-06

seminar: inzicht in zakelijke mediation: what's in the black box? woensdag 27 juni 2018, den haag

In toenemende mate wordt gebruik gemaakt van professionele zakelijke mediation. Een belangrijk voordeel van mediation is dat men een conflict op een kosten efficiënte manier kan oplossen en het biedt de mogelijkheid de samenwerking tussen partijen voort te blijven zetten na de beëindiging van het conflict.

> Lees meer...

Column

17-01

wie goed doet, goed ontmoet

“Integriteit is het juiste doen, ook wanneer niemand kijkt.” Dit was één van de uitspraken tijdens de Week van de Integriteit die aangeeft dat integriteit normaal zou moeten zijn. Iets wat je doet zonder dat je daarvoor beloond of erkend wordt. In een ideale wereld is dat misschien zo. Maar wat in de praktijk gebeurt, is eigenlijk het omgekeerde. 

> Lees meer...
28-06

brexit; a view from the eye of the storm

London, 28 June 2016

It will take time to properly assess the implications of the UK’s decision to leave the EU. It has been a tumultuous week of, political resignations – including the Prime Minister – the pound falling to a record low against the dollar, the UK losing its AAA rating, $3 trillion being wiped off the global markets, and governments as far away as Japan having to intervene to protect their small businesses.

> Lees meer...
04-02

herziene icc model contract on distributorship een welkom “up to date” instrument

Het thans gepubliceerde herziene ICC Model Contract on Distributorship voorziet in een groeiende behoefte vanuit de praktijk aan flexibiliteit om in te kunnen spelen op wisselende marktomstandigheden. Zo bevat het nieuwe ICC Model bijvoorbeeld een bijlage dat als format kan worden gehanteerd voor het opzetten en onderhouden van een gezamenlijke strategische benadering van de markt.

> Lees meer...