ICC’s Global Debate

ICC’s Global Debate is het tweejaarlijkse congres over internationaal zakendoen en de stand van de wereldeconomie. Vooraanstaande ondernemers, bestuurders en professionals geven hun visie op actuele internationale thema’s, en gaan met het publiek in gesprek over waar de kansen liggen voor de internationale handel. Naast inspirerende bijdragen en praktische inzichten biedt ICC's Global debate persoonlijke ontmoetingen met ICC experts op handelsgerelateerde kwesties.

In 2016 organiseerde ICC een internationale editie waar het ICC netwerk bestaande uit executives uit de hele wereld, en ook Secretary General John Danilovich en Chairman Terry McGraw aanwezig waren. Het centrale thema was handelsfacilitatie en de kansen die digitalisering op dat vlak biedt.

Sprekers 2016

  • Rob de Wijk, Directeur, The Hague Centre for Strategic Studies
  • Ana Hinojosa, Directeur, Compliance and Facilitation, World Customs Organization
  • Daniel Cotti, Chairman, Bolero International
  • Hans de Boer, Voorzitter, VNO-NCW
  • Henk Broeders, Voorzitter, ICC Nederland
  • John Danilovich, Secretary General, International Chamber of Commerce
  • Harold McGraw III, Chairman, International Chamber of Commerce and Chairman Emeritus, McGraw Hill Financial
  • Ingrid van Engelshoven, Locoburgemeester, Gemeente Den Haag
  • Alexis Mourre, President, ICC International Court of Arbitration


Hieronder vindt u een impressie van de 2016-editie van ICC’s Global Debate.

ICC visits the Port of Rotterdam, 16 March 2016

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 hours ago

ICC Netherlands' introduction of its top international business mediators at ICC's International Centre for ADR in… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 17 days ago

Bent u al partner van de Week van de Integriteit? > 50 organisaties, 1 week, één thema: integriteit. Meer weten weekvandeintegriteit.nl

reply retweet favorite

Activiteiten

01-12

week van de integriteit, 1 t/m 9 december 2017, den haag

Tijdens de Week van de Integriteit vragen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties samen aandacht voor het belang van integriteit. Met de Week van de Integriteit willen zij integer gedrag bevorderen, op de werkvloer en in de bestuurskamer. Een week lang organiseren de partners activiteiten om het belang van (zakelijke) integriteit binnen en tussen organisaties te vergroten.

> Lees meer...
08-12

icc international conference on integrity & anti-corruption, 8 december 2017, peace palace, the hague

We live in a world where ‘the goal justifies the means’ has become an acceptable school of thought for far too many. A world where integrity isn’t talked about nearly enough. 

> Lees meer...

Nieuws

01-11

vn-conferentie over klimaatverandering: cop 23, 6-17 november, bonn

Als vervolg op het gesloten VN-Klimaatakkoord in Parijs (2015), vindt in november in Bonn de VN-conferentie over klimaatverandering plaats. ICC focust zich tijdens die conferentie vooral op de zogeheten Business and Industry (BINGO) Day, die donderdag 9 november op de agenda staat. Deze dag staat in het teken van de belangrijke rol die private sectoren als innovatoren, ontwikkelaars en leveranciers van technologische, organisatorische en financiële oplossingen vervullen die nodig zijn om de uitdagingen van klimaatverandering aan te gaan.

> Lees meer...
31-10

publicatie business guide to trade and investment, volume 1 on international trade

Onlangs is deel 1 verschenen van de publicatie "Business Guide to Trade and Investment" die zich richt op internationale handel. Het tweede deel over Investeringen volgt later. Deel 1 behandelt onder andere de zakelijke belangen inzake de internationale en regionale regels die van toepassing zijn op handel in goederen en diensten, alsook aspecten handel zoals intellectueel eigendomsrecht en geschillenbeslechting.

> Lees meer...
31-10

icc toolkit: marketing and advertising to children - nu beschikbaar

De ICC Toolkit Marketing and Advertising to Children is onlangs verschenen en in 11 talen beschikbaar. Met de toolkit erkent ICC dat kinderen en tieners twee specifieke doelgroepen zijn. Kinderen behoren volgens ICC tot de leeftijdsgroep van 12 jaar en jonger. En tieners en jong volwassenen tot de leeftijdsgroep 13-18 jaar. De toolkit is gebaseerd op een aantal basisprincipes en hanteert daarbij richtlijnen. Reclameuitingen voor producten specifiek bestemd voor volwassenen mogen bijvoorbeeld niet van toepassing zijn op kinderen. Denk hierbij aan drugs-, alcohol- of gokgerelateerde reclames.

> Lees meer...