Leden

ICC is een ledenorganisatie van ondernemers, met leden in meer dan 130 landen. ICC Nederland is een actieve vereniging, bestaande uit internationaal opererende bedrijven en brancheorganisaties, die zich inzetten voor eerlijke concurrentie en een mondiaal gelijk speelveld. Onder de leden van ICC Nederland bevinden zich onder meer:

members-dsm members-technip members-heineken

members-kpmg members-acn members-houthoff

members-unilever members-bird members-kpn

 Members-ShellMembers-BATMembers-ICISA

    capgeminiFenex RGB is een kring van TLN kleinTataSteel Blue RGB

 akzo gsk PoR

logo abn           logo philipsDAF Trucks

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 hours ago

ICC Netherlands' introduction of its top international business mediators at ICC's International Centre for ADR in… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 17 days ago

Bent u al partner van de Week van de Integriteit? > 50 organisaties, 1 week, één thema: integriteit. Meer weten weekvandeintegriteit.nl

reply retweet favorite

lidworden

Nieuws

01-11

vn-conferentie over klimaatverandering: cop 23, 6-17 november, bonn

Als vervolg op het gesloten VN-Klimaatakkoord in Parijs (2015), vindt in november in Bonn de VN-conferentie over klimaatverandering plaats. ICC focust zich tijdens die conferentie vooral op de zogeheten Business and Industry (BINGO) Day, die donderdag 9 november op de agenda staat. Deze dag staat in het teken van de belangrijke rol die private sectoren als innovatoren, ontwikkelaars en leveranciers van technologische, organisatorische en financiële oplossingen vervullen die nodig zijn om de uitdagingen van klimaatverandering aan te gaan.

> Lees meer...
31-10

publicatie business guide to trade and investment, volume 1 on international trade

Onlangs is deel 1 verschenen van de publicatie "Business Guide to Trade and Investment" die zich richt op internationale handel. Het tweede deel over Investeringen volgt later. Deel 1 behandelt onder andere de zakelijke belangen inzake de internationale en regionale regels die van toepassing zijn op handel in goederen en diensten, alsook aspecten handel zoals intellectueel eigendomsrecht en geschillenbeslechting.

> Lees meer...
31-10

icc toolkit: marketing and advertising to children - nu beschikbaar

De ICC Toolkit Marketing and Advertising to Children is onlangs verschenen en in 11 talen beschikbaar. Met de toolkit erkent ICC dat kinderen en tieners twee specifieke doelgroepen zijn. Kinderen behoren volgens ICC tot de leeftijdsgroep van 12 jaar en jonger. En tieners en jong volwassenen tot de leeftijdsgroep 13-18 jaar. De toolkit is gebaseerd op een aantal basisprincipes en hanteert daarbij richtlijnen. Reclameuitingen voor producten specifiek bestemd voor volwassenen mogen bijvoorbeeld niet van toepassing zijn op kinderen. Denk hierbij aan drugs-, alcohol- of gokgerelateerde reclames.

> Lees meer...