Marketing & Adverteren

ICC levert op mondiaal niveau een belangrijke bijdrage aan het debat over verantwoorde reclame en aan zelfregulering. Sinds de jaren ‘30 is ICC’s Marketing code in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering, waaronder in Nederland. Hier leidde de ICC code tot oprichting van de Stichting Reclame Code in 1963, die de ICC codes nog steeds al uitgangspunt hanteert.

Naast de Marketing Code, ontwikkelen wij standpunten op actuele thema’s, zoals Misplacement of Digital Advertising. Met enige regelmaat vinden bedrijven hun legitieme reclame-uitingen terug op (malafide) websites die niet aansluiten bij hun doelgroep. Hosters, website bouwers maar ook beleidsmedewerkers dienen zich in te spannen om te zorgen dat online reclame alleen op de afgesproken plekken worden getoond.

Het Business Action for Reponsible Marketing and Advertising (BARMA) initiatief faciliteert en versterkt de effectiviteit van zelfregulering op het gebied van Marketing. Tot haar kernactiviteiten behoren coördinatie en voorlichting.

Voor nadere informatie over ICC’s Marketing & Advertising werkzaamheden kunt u contact met ons opnemen.

Laatste tweets

ICC Nederland - 8 hours ago

ICC Netherlands' introduction of its top international business mediators at ICC's International Centre for ADR in… twitter.com/i/web/status/9…

reply retweet favorite
ICC Nederland - 17 days ago

Bent u al partner van de Week van de Integriteit? > 50 organisaties, 1 week, één thema: integriteit. Meer weten weekvandeintegriteit.nl

reply retweet favorite

Nieuws

14-06

icc marketingcode viert tachtigste verjaardag

Sinds de jaren '30 is ICC's Marketing code in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering. In Nederland leidde de ICC code tot oprichting van de Stichting Reclame Code in 1963, die de ICC codes nog steeds al uitgangspunt hanteert. In haar tachtigjarig bestaan heeft de ICC Code of Advertising and Marketing Communication Practice zich ontwikkeld tot dé standaard voor internationale best practices en internationale zelfregulering op het gebied van adverteren en verantwoorde reclame- en marketingcommunicatie.

> Lees meer...
03-06

herkenbaarheid online advertenties van groot belang voor transparantie en consumentenvertrouwen

Met de ontwikkeling van online adverteren zijn nieuwe vormen van adverteren ontstaan, waaronder native advertising. Hierbij vormt een advertentie een onderdeel van de inhoud – bijvoorbeeld een online artikel.

> Lees meer...
20-10

zelfregulering prioriteit bij herziening vn-richtlijn consumentenbescherming

De VN herziet de zogenaamde United Nations Guidelines for Consumer Protection. Deze richtlijnen, voor het eerst gepubliceerd in 1985, bieden kaders voor duurzaam en veilig consumeren. Doel van de herziening is e-commerce en databescherming in de richtlijn op te nemen.

> Lees meer...