Marketing & Adverteren

ICC levert op mondiaal niveau een belangrijke bijdrage aan het debat over verantwoorde reclame en aan zelfregulering. Sinds de jaren ‘30 is ICC’s Marketing code in meer dan 35 landen de basis voor zelfregulering, waaronder in Nederland. Hier leidde de ICC code tot oprichting van de Stichting Reclame Code in 1963, die de ICC codes nog steeds al uitgangspunt hanteert.

Naast de Marketing Code, ontwikkelen wij standpunten op actuele thema’s, zoals Misplacement of Digital Advertising. Met enige regelmaat vinden bedrijven hun legitieme reclame-uitingen terug op (malafide) websites die niet aansluiten bij hun doelgroep. Hosters, website bouwers maar ook beleidsmedewerkers dienen zich in te spannen om te zorgen dat online reclame alleen op de afgesproken plekken worden getoond.

Het Business Action for Reponsible Marketing and Advertising (BARMA) initiatief faciliteert en versterkt de effectiviteit van zelfregulering op het gebied van Marketing. Tot haar kernactiviteiten behoren coördinatie en voorlichting.

Voor nadere informatie over ICC’s Marketing & Advertising werkzaamheden kunt u contact met ons opnemen.

Laatste tweets

ICC Nederland - 2 days ago

How to manage #compliance #risks efficiently? Join @ICCNederland's seminar 31 May/The Hague: bit.ly/2nvHUsQ @RiskCompliance1 #KYC

reply retweet favorite
ICC Nederland - 3 days ago

Inzetten voor een groeiende organisatie? Wij zijn op zoek nr een Manager Beleid & Projecten #vacature #solliciteren icc.nl/over-icc/vacat…

reply retweet favorite

Nieuws

03-06

herkenbaarheid online advertenties van groot belang voor transparantie en consumentenvertrouwen

Met de ontwikkeling van online adverteren zijn nieuwe vormen van adverteren ontstaan, waaronder native advertising. Hierbij vormt een advertentie een onderdeel van de inhoud – bijvoorbeeld een online artikel.

> Lees meer...
20-10

zelfregulering prioriteit bij herziening vn-richtlijn consumentenbescherming

De VN herziet de zogenaamde United Nations Guidelines for Consumer Protection. Deze richtlijnen, voor het eerst gepubliceerd in 1985, bieden kaders voor duurzaam en veilig consumeren. Doel van de herziening is e-commerce en databescherming in de richtlijn op te nemen.

> Lees meer...
23-06

rol zelfregulering onvoldoende bij ontwikkeling nieuwe un guidelines for consumer protection

ICC pleit bij UNCTAD en VN-lidstaten voor betere aansluiting van de UN Guidelines for Consumer Protection op bestaande zelfregulering. Deze UN Guidelines worden momenteel herzien. Bestaande wereldwijd erkende (ICC) standaarden, zoals de ICC International

> Lees meer...